در سال های اخیر بازار لوازم خانگی ایرانی با چالش ها و مشکلات زیادی مثل بالا رفتن بیش از حد قیمت برندهای خارجی، خروج بعضی از شرکت های کره ای از بازار و همچنین با تقلبی بودن محصولات مختلف خانگی روبرو بوده است که این امر باعث شده تا تمایل خرید و مصرف کالاهای ایرانی به دلیل شرایط بهتر شرکت ها و کیفیت محصولات آنها، افزایش یابد.
تولید کنندگان لوازم خانگی ایرانی در این سال ها توانستند از شرایط و چالش های بازار استفاده کرده و خدمات و محصولات خود را با کیفیت بالاتر، قیمت مناسب تر و همچنین خدمات پس از فروش بهتری عرضه کنند که همین امر هم باعث شده تا در حال حاضر سهم بالایی از بازار عرضه لوازم خانگی کشور متعلق به برندهای داخلی باشد.
روز به روز بر تعداد شرکت های فعال در حوزه لوازم خانگی ایرانی افزوده می شود که همه آنها سعی دارند با محصولاتی جدید و مدرن سهم بیشتری از بازار فروش را در اختیار داشته باشند که در حال حاضر سهم بیشتر بازار متعلق به شرکت های داخلی است که یا فعالیت قدیمی تری در این حوزه دارند و یا در مدت زمان کم توانسته اند تولید و عرضه گسترده ای همراه با کیفیت محصولی بالایی داشته باشند.